"Melayu itu orang yang bijaksana, Nakalnya bersulam jenaka, Budi bahasanya tidak terkira, Kurang ajarnya tetap santun, Jika menipu pun, masih bersopan, Bila mengampu bijak beralas tangan. Melayu itu kaya falsafahnya, Kias kata bidal pusaka, Akar budi bersulamkan daya, Gedung akal laut bicara.."

"Watak Melayu menolak permusuhan, Setia dan sabar tiada sempadan, Tapi jika marah tak nampak telinga, Musuh dicari ke lubang cacing, Tak dapat tanduk telinga dijinjing, Maruah dan agama dihina jangan, Hebat amuknya tak kenal lawan.."

"Jadilah bangsa yang bijaksana, Memegang tali memegang timba, Memiliki ekonomi mencipta budaya, Menjadi tuan di negara Merdeka..."
-Usman Awang (26 NOVEMBER 1999)

" i am ISLAM_melayu"

[[ penyokong BPN ]]

Selasa, 21 Julai 2009

"bagaimana saya menolak TEOH..!!!"

1.jika LIM KIT SIANG selaku orang politik yg. dianggap kebal dari undang2 mudah untuk membuat tuduhan secara "slumber" nya kpd. SPRM..

2.maka saya sbg.
"rakyat" yg. berkuasa memberi mandat kpd kerajaan pilihan saya untuk mentadbir negara juga boleh mmbuat spekulasi tersendiri tentang "kronologi" bagaimana 'TEOH' jatuh dari bangunan..

3.bukan utk melancarkan
'provokasi'...tetapi sekadar ingin menegur kepimpinan DAP agar jgn. mmbuat tuduhan secara "memH1N1 BLIND"..ATAU "memBABI buta" terhadap SPRM.

4.berikut adl
'halwa mata' utk. tontonan semua pengundi PAKATAN RAKYAT...dimana "tuduhan" saya juga sama coraknya spt. tuduhan yg. dilakukan oleh LIM KIT SIANG dan konco2 nya terhadap SPRM.

5.jika LIM KIT SIANG & family berbakat
"mendahului" siasatan PDRM & SPRM..maka sy. juga berbakat spt. siri drama CSI dlm. membuat penyiasatan.


I.orang ramai tertanya-tanya bagaimana LIM KIT SIANG dgn mudah "membunuh" TEOH (saksi utama yg. mengetahui identiti PERASUAH dlm. DAP) utk. menyelamatkan ahli DAP yg. terlibat dengan RASUAH.


II.kata LIM KIT SIANG.."gua selegah itu..itu..itu TEOH tepi tingkap..huwaaaaaaaarggh..!! itu..itu..itu leng cai manyak terpelanjat...gua taaalik lia punya paper UTUSAN...wa sgt. berasa mara sebab itu..itu..itu leng cai sudah manyak pandai membaca paper UTUSAN...lalu wa lempang itu..itu..itu leng cai dgn. menggunakan tangan kili, lalu kena pipi kilinya.."


III.dengan penuh bangga, LIM KIT SIANG memberitahu lagi.."wa dengan penuh kekuasaan and..and..itu..itu..gua mengumpul segala kekuatan super gua..lalu nya telah dikumpulkan semua itu..itu..itu super power kedalam tangan kanan gua..apa..apa itu..gua lantas mmbuat super tolakan itu ke alah nya..lalu..itu leng cai menjatuh..sepeti..itu...itu daun yg. berguguran punye.."


IV.orang ramai sgt. terpegun dengan seni mempertahankan diri LIM KIT SIANG yg. dilihat sangat dahsyat. Beliau mendapat tepukan gemuruh dari penyokong DAP krn. berjaya "membunuh" saksi utama yg. dianggap boleh menjatuhkan reputasi DAP dikemudian hari.Tepukan dan sorakan serta laungan "LIM KIT SIANG is new bruce lee..!!!" sebanyak 3 kali pon bergema di stadium.


V.kehebatan LIM KIT SIANG telah berjaya mencuri hati TERESSA KOK. "cinta" lama dikatakan berputik kembali antara kedua insan "monopous" ini. Akhirnya DAP terselamat dan menurut laporan..LIM KIT SIANG dikatakan akan mengahwini TERESSA KOK.


6.begitulah al-kisahnya kronologi bagaimana LIM KIT SIANG "membunuh" saksi utama skandal rasuah DAP.

7.THANKS to bro' minaq_jinggo
yg. mana gua pinjam pic dari web beliau tanpa memintanya terlebih dahulu..heheheh...br0' jinggo mmg terer 'snap' gamb0r..caya lah.

Tiada ulasan: