"Melayu itu orang yang bijaksana, Nakalnya bersulam jenaka, Budi bahasanya tidak terkira, Kurang ajarnya tetap santun, Jika menipu pun, masih bersopan, Bila mengampu bijak beralas tangan. Melayu itu kaya falsafahnya, Kias kata bidal pusaka, Akar budi bersulamkan daya, Gedung akal laut bicara.."

"Watak Melayu menolak permusuhan, Setia dan sabar tiada sempadan, Tapi jika marah tak nampak telinga, Musuh dicari ke lubang cacing, Tak dapat tanduk telinga dijinjing, Maruah dan agama dihina jangan, Hebat amuknya tak kenal lawan.."

"Jadilah bangsa yang bijaksana, Memegang tali memegang timba, Memiliki ekonomi mencipta budaya, Menjadi tuan di negara Merdeka..."
-Usman Awang (26 NOVEMBER 1999)

" i am ISLAM_melayu"

[[ penyokong BPN ]]

Rabu, 25 Mac 2009

demokrasi terpimpin PAKATAN RAKYAT F.C..!!!

PERAK-mac 2009 ; PAKATAN RAKYAT F.C. akhirnya meletakkan pemain penyerang kontroversi mereka iaitu WAYNE NIZAR JAMALUDDIN untuk menghadapi UMNO F.C. dalam saingan Liga BkT.GANTANG musim ke-2.

JURULATIH PAKATAN RAKYAT F.C. merangkap PENGURUS, PENASIHAT dan NAKHODA pasukan
SIR NIK AZIZ NIK MAT seakan2 tidak pernah belajar tentang kesilapan terdahulu dengan meletakan pemain IMPORT iaitu WAYNE NIZAR sebagai penyerang dengan mengenepikan penyerang tempatan lain iaitu Ustaz Idris Ahmad, Ustaz Ahmad Awang, dan PENYERANG sensasi Asmuni Awi.

rata-rata peminat bola sepak tempatan yang hanya mahukan pemain tempatan diberi ruang akhirnya kecewa kerana terpaksa akur dengan slogan "DEMOKRASI" dalam sukan MALAYSIA yang mahu diterapkan oleh JURULATIH PAKATAN RAKYAT F.C. merangkap PENGURUS, PENASIHAT dan NAKHODA pasukan
SIR NIK AZIZ NIK MAT.

bagi mengulas situasi tersebut, wartawan telah mendapatkan maklumat dari pemilik PAKATAN RAKYAT F.C. iaitu billi0naire TURKEY,
ANWAR ARDOGAN AL-JUBRI.

"
ini adalah strategi pasukan..memandangkan suasana sekitar stadium yang panas kerana tiada pokok, dan cuaca akan mempengaruhi pemain saya. Jadi kita akan meletakkan pemain import kerana pemain tempatan tidak berkaliber bermain dalam cuaca sebegini..kita juga akan memohon kepada pihak stadium untuk menanam lebih banyak pokok untuk keselesaan pemain dan mengimbangi cuaca persekitaran stadium.." katanya.

ditanya samada keputusan meletakkan
WAYNE NIZAR itu atas dasar demokrasi, jutawan TURKEY itu menjawab.."itu bukan isu nya disini..janganlah anda menyerang saya secara peribadi..sememangnya kita menerapkan amalan demokrasi antara PENGURUS dan pemain.."

ketika sesi latihan, dilihat penyerang import PAKATAN RAKYAT F.C. iaitu
WAYNE NIZAR JAMALUDDIN lebih banyak menghabiskan masanya di bawah pokok untuk menandatangani autograf bersama peminat-peminatnya.

antara peminat yang sempat ditemubual pihak wartawan juga turut menyatakan bahawa minat mereka lebih cenderung kepada PEMAIN IMPORT dan bukan nya kepada pemain tempatan. peminat
WAYNE NIZAR iaitu adik beradik sepupu yang bernama Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming yang ditemui dibawah pokok menyatakan kegembiraan mereka kerana PAKATAN RAKYAT F.C. mengamalkan demokrasi kerana mendengar keluhan dan permintaan mereka selaku peminat setia pasukan PAKATAN RAKYAT F.C. agar meletakkan pemain kesayangan mereka sebagai penyerang.

oleh kerana tidak mahu menghampakan peminat setia PAKATAN RAKYAT F.C.,
SIR NIK AZIZ NIK MAT dengan penuh demokrasi telah mengabulkan dan merestui agar meletakkan WAYNE NIZAR di posisi penyerang, walaupun beliau jarang menghadiri latihan pemantapan.

sifat
toleransi SIR NIK AZIZ NIK MAT ini akhirnya telah membuatkan PRESIDEN FIFA iaitu SIR el-HADI HABADA tersentuh dan terpegun dengan ketokohan dan gaya kepimpinan SIR NIK AZIZ NIK MAT dalam menguruskan PAKATAN RAKYAT F.C. dengan cara yang sangat demokrasi untuk menghadapi saingan liga.
-AFP

Tiada ulasan: