"Melayu itu orang yang bijaksana, Nakalnya bersulam jenaka, Budi bahasanya tidak terkira, Kurang ajarnya tetap santun, Jika menipu pun, masih bersopan, Bila mengampu bijak beralas tangan. Melayu itu kaya falsafahnya, Kias kata bidal pusaka, Akar budi bersulamkan daya, Gedung akal laut bicara.."

"Watak Melayu menolak permusuhan, Setia dan sabar tiada sempadan, Tapi jika marah tak nampak telinga, Musuh dicari ke lubang cacing, Tak dapat tanduk telinga dijinjing, Maruah dan agama dihina jangan, Hebat amuknya tak kenal lawan.."

"Jadilah bangsa yang bijaksana, Memegang tali memegang timba, Memiliki ekonomi mencipta budaya, Menjadi tuan di negara Merdeka..."
-Usman Awang (26 NOVEMBER 1999)

" i am ISLAM_melayu"

[[ penyokong BPN ]]

Sabtu, 7 Mac 2009

SATU ARTIKEL PENUH FITNAH BOLEH DIBACA DISINI

---> dipetik dari (http://perakbangkit.blogspot.com/2009/03/satu-artikel-penuh-fitnah- boleh-dibaca.html)

SATU ARTIKEL PENUH FITNAH BOLEH DIBACA DISINI
alhusseyn471@yahoo.com.my atau menalipon dia : 019 - 5735751
MAT SAMSENG FITNAH ALHUSSEYN
Sekarang kita semua boleh kenal bagaimana rupa samseng diatas. Dia ini kaki Fitnah dan kaki Bakar. Dengar khabarnya ada yang sedang memburu dia . Kemana dia nak pergi? Dunia ni terlalu kecil sangat ...Bukan dia seorang saja yang samseng .....Akan bertemu buku dengan ruas nanti.

p/s ;

An-Nur : 19"Orang yang ingin agar (berita) perbuatan yang keji itu tersiar dikalangan orang-orang beriman, bagi mereka azab yang pedih di dunia dan akhirat. Allah mengetahuinya, sedang kamu tidak mengetahui."


Al-Isra'a : 36"Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta bertanggung jawabnya tentangnya."


Al-Baqarah : 191"Dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan"

Tiada ulasan: